· 

Samu a kiscsacsi

Horgolt Samu a kiscsacsi amigurumi mintaleírás Mirr-murr

 

Amikor elkezdtem nem is gondoltam hogy ez lesz a vége :) A nagyméretű csacsi született meg először. Az első képet 2016-ban készítettem róla, szerencsémre jegyzeteltem :D

 

Az alábbi összefoglaló a csacsik születéséről szól. Szeretném bemutatni, hogy egy-egy figura mintatervezése mögött nem csak annyi van hogy : leülök, meghorgolom és leírom. 


Az első kép

Samu a kék kiscsacsi horgolási útmutató

 

 

2016 december: A képen Samu feje, amennyire emlékszem nem bontottam egy sort sem, csak horgoltam. Nagyon meg akartam csinálni (akkor még hittem a gyors befejezésben :D )

A fonalak rég nálam voltak már, csak sokáig rakosgattam - igazán nem tudtam, hogy fog összeállni.

 

Nagy nehezen kitaláltam, hogy horgolt virágok lesznek rajta, ezért rengeteg virágot meghorgoltam hozzá - bár egyik sem tetszett. Itt egy kicsit el is akadtam, gondoltam, ha félreteszem pihentetni, majd jobb lesz.

 

 

 

2017. május

Eltelt fél év, közben költöztünk is. Újra előszedtem és meghorgoltam a füleit. Aztán gondolkoztam rajta, hogyan fogom utólag beletenni a biztonsági szemeit :D

 

Samu a kiscsacsi mirrmurr mese

Volt egy kis gond, amire nem tudom miért nem gondoltam korábban: nehéz lett a feje. Ötletem se volt hogy fogja megtartani a nyaka, így  utólag drótoztam.

Horgoltam egy lábat, nekiálltam a testének is, aztán megint félretettem, mert elfogyott a fonalam :) Persze megrendeltem, gyorsan meg is érkezett, valamiért mégsem tudtam azonnal folytatni.

 

Csukás István Mirr murr Csacsi figura horgolása

Nagyon sokáig maradt így. A hasán kihagytam a drótozásnak a helyét, mégsem volt az igazi. Lett 4 lába egy idő után és így megpróbáltam bedrótozni, de egyáltalán nem tetszett. A drót vastag volt, a csacsi még félkész állapotban is nehéz. Teljesen el ment tőle a kedvem. Pedig látszólag már nem kellett volna sok hozzá.

 

1-1,5 évet pihent, közben meszületett a kisebbik lányom :)

Új koncepció

amigurumi készítése horgolt szamár

2018. szeptember: Gondoltam egy merészet és lebontottam a lábait a testét. Újra kezdtem, nagyobb lábakkal, amiket összegorgoltam - így folytattam a  testtel. Arra jutottam, ha a testből alakítom ki a nyakát, akkor stabilabb lesz. A drótozást is végig futtathatom a gerinc mentén. A lábainál még mindig bizonytalan voltam, vajon elég, ha nagyobbak, vagy drótoznom kell azt is?

 

tűnemezelt amigurumi horgolt kék szamár

 Teljesen új lendületett vett a tervezése, mert kitaláltam hogy nemezeléssel oldom meg a virágait. A füleivel kezdtem, rengeteg tűt törtem bele, rajta tanultam meg tűnemezelni.

 

Nagyon akartam, hogy végre befejezzem.  A hasán egy hatalmas lyuk volt még, de így is igyekeztem kitömni, hogy lássam megáll-e a lábain. Vicces volt a dróton lógó fejét és a 4 kitömött lábát igazítgatni. 

 2018 október :

Szépen megállt, a nyak-fej csatlakozása is jól sikerült. már csak a hasa volt nagy falat. október végére az is meglett.

Végre elkezdtem nemezelni a testét. 

 

 

 

 

Viszonylag gyorsan ment innen minden.  Nagyon élveztem és végre láttam egészben madnem 2 évvel azután, hogy az első képet készítettem róla.

 

Hihetetlen érzés volt a kezemben tartani a több mint fél méteres "kiscsacsit".

 

Ekkor már tudtam, hogy leírást is fogok készíteni belőle, de nem ekkorát. Bár a fonal eleve vastag volt, nem volt elég, csak vékonyabbal meghorgolni. Valamennyire alakítanom kellett a testén is, főleg az utólagos has felvarrás miatt. Arra sokkal jobb megoldást találtam ki.

 

 

Három tesztalanyt horgoltam meg, mire kész lettem a komplett leírásával.

Fizetős minta ingyenes kiegészítéssel

Ebből is látszik, hogy a mintaleírásom rengeteg munkámba került, ugyanakkor rengeteget tanultam belőle. Zizi a zebra leírása Samu miatt született meg, és remélem így sokan tanulhatnak belőle- természetesen gyorsabban mint ahogy én megküzdöttem az elején.

 

 Zizihez készítettem egy ingyenes kiegészítést, amiben leírom, hogyan lehet belőle akár Samu a kiscsacsit horgolni. A tűnemezeléshez is adok segítséget.

 

A minták alapján az óriási Samut is meg lehet horgolni, csak vastagabb fonalat kell használni hozzá :) 

 

Minta leírások:

Zizinél már pontosan tudtam , mit hogyan kell csinálni, mégis több sornyi hiba került bele a test leírásánál. Tesztelőket kerestem, hogy mindent tisztázzunk. A mintához kb 180 db képet csináltam, azokból válogattam. A szerkesztés is minimum egy hét alatt készült el, mivel általában a kisebbik lányom alvásidejét használtam ki - és ő nagyon nem szeret aludni :)


Kis Samu

Függetlenül attól, mennyire lassan, elnyújtva sikerült megterveznem, tényleg minden percét imádtam. A legjobb érzés mégis az, amikor viszontlátom mások által meghorgolva. Az hogy tényleg sikerült átadnom valamit, amit más szeretettel elkészíthetett az unokájának vagy a gyermekének, épp úgy, ahogyan én. Igaz nekem 2 évbe került, de szerencsére a csacsi mánia is kitartott addig :D


Foky Ottó

Végül szeretném itt is kiemelni:

Samu karakterének megálmodója Foky Ottó animációs filmrendező, akinek még nagyon sok gyerekkori mesehőst köszönhetünk (Mirr-murrék mellett: Misi mókus, Makk marci, Tv maci, ...)

 

 

“Szőrből, bőrből, drótból, fémből, csirizből csinálok olyan figurát, amit ha néz valaki, érzi azt a csodát,

hogy ebből a rongy, drót ragasztóhalmazból lesz egy figura és az elkezd mozogni, élni, érzéseket fejez ki, szeret, tanít” – nyilatkozta egy 2007-es interjúban.

 

Nem véletlen, hogy annyian szeretik még a mai nap is , persze Samu sem lenne Csukás István nélkül :) Mindenesetre szeretjük a meséit és ezért született meg nálam is egy horgolt Samu. Remélem nektek is olyan jó érzés lesz meghorgolni, mint nekem megtervezni.



,,Csak az jutott eszembe, hogy némelykor milyen agyafúrtan megbonyolítjuk az életünket, amikor az gubancmentesen is elég érdekfeszítő lehetne." 

 

Jót nevettem ezen az idézeten, hát ezért horgolok csomózok varrok mindent össze, ami eszembe jut, hogy máshol ne kelljen :)

 

Gyuris Bogi